رسانه ها و قابلیت انتقال محتوا

✅دنیای امروز دنیای رسانه است. رسانه های مختلف مکتوب و غیر مکتوب که ابزاری هستند در دستان انسان خصوصا هنرمند تا بتواند از طریق آن صدا، تصویر، کلام، نوشته و به طورکلی باور و اندیشه اش را به عموم ابراز دارد.

✅به گمانم در خلق آثار فرهنگی، هنری و ادبی نقش رسانه بی بدیل است. رسانه های اجتماعیsocial media امروز در تنوع و کثرت آنقدر پیشرفت کرده اند که گاهی ذهن متحیر می شود از اینکه اینگونه از نوشتار تا فیلم و از صدا تا تبلیغات را در خود می گنجانند.

✅قابلیت های رسانه های امروز غیر قابل انکارند. از هر دری در آن ها می توان سخن راند و محتوای منتقل شده را می توان به لطایف الحیل به هزار گل و بلبل آراست و در معرض دید عموم گذاشت.

✅آنچه بدیهی است این است که نوشته به مثابه ی سخن گفتن، شعر سرودن و … همه و همه از طریق قابلیت های رسانه، امکان می یابد تا کشف شده و مفهوم مورد نظر را انتقال دهد. در کنار قابلیت های بی نظیر رسانه، خود محتوا می تواند تعیین کننده ی رسانه اش باشد. محتوای تلگرام، نوشتار مخصوص کتاب، مطالب مرتبط به اینستاگرام و سایت و… همه نشان از چرخش محتوا در ظرف های گوناگون دارد.

✅هوشمندی نویسنده و هنرمند در انتخاب و به کارگیری درست رسانه برای ابراز اثر و محتوا بر کسی پوشیده نیست. بنابراین ارزش محتوا و اثر نه فقط به تعداد بازدید ها و کلیک ها بلکه به شناخت درست صاحب اثر از رسانه نیز مربوط است.

✍حدیث خداداد

@hadiskhodadad

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *