اهمیت داستان شخصی در کسب و کار

کیندا هال در کتاب داستان هایی که می چسبند می نویسد که فروشندگان و مدیران موفق عمدتا در کسب و کارشان داستان هایی را وارد می کنند تا مشتری را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند. حتی معنی کلمه استوری در اینستاگرام هم داستان هست و این نشان می دهد داستان می تواند تاثیر گذاری زیادی […]

کیندا هال در کتاب داستان هایی که می چسبند می نویسد که فروشندگان و مدیران موفق عمدتا در کسب و کارشان داستان هایی را وارد می کنند تا مشتری را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند. حتی معنی کلمه استوری در اینستاگرام هم داستان هست و این نشان می دهد داستان می تواند تاثیر گذاری زیادی بر رشد و موفقیت شغلی داشته باشد. داستان سرایی می تواند تاثیر عمیق تری در مقایسه با بسیاری مسائل دیگر بر مخاطب بگذارد و او را ترغیب کند تا دست روی دست گذاشتن را رها کرده و مشتری پر و پا قرص شما شود.

داستان شخصی و منحصر به فرد شما

داستان زندگی هر کسی با تمام اتفاقات خوشحال کنند و غیر خوشحال کننده اش مخصوص خود اوست.

هیو‌مک لیود می گوید: «آدم ها باید داستان تعریف کنند، در شکل تاریخی هم داستان سریعترین روشی بوده که ما برای انتقال به هم نوعان خود از آن بهره برده ایم.»

داستان تاثیری شگفت انگیز بر ذهن مخاطب می گذارد و اورا به شدت پیگیر و همراه می کند.

به نظر مک لیود باید بین کالایی که به مشتری ارائه می کنید و و داستان شخصیتان ارتباطی باشد و در واقع مردم داستان شخصی شما را دوست داشته باشند. در واقع باید با این داستان و کالا یا خدمات خود جاهای خالی زندگی دیگران را پیدا و پر کرد.

مخاطب با این داستان گویی بیشتر و بهتر احساسات را درک کرده و همذات پنداری می کند و شنیدن مسیر موفقیت به او انگیزه می دهد. این مفهوم با درددل کردن و … متفاوت است و منظور بیان تجارب شخصی در کسب موفقیت و خلق محصولی است که ارائه می شود. مخاطب از شجاعت و تلاش ها و نتیجه نهایی اطلاعات کسب می کند و این هنر داستان گویی شخصی هویتی تازه و شاخص به برند فرد می بخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز